تاریخ امروز:آوریل 26, 2024
آب کردن شکم

5 راه قطعی آب کردن شکم در یک ماه + دستورالعمل کامل

4.5/5 - (2 امتیاز)

داشتن یک شکم صاف و بدون برآمدگی آرزوی هر کسی است، بسیاری از افراد شاید اضافه وزن زیادی نداشته باشند اما از چاقی شکمی رنج می برند، در واقع افراد زیادی در حال یافتن راهی قطعی برای آب کردن شکم خود هستند، در این مقاله قصد داریم 15 روش قطعی برای آب کردن شکم در یک ماه را برایتان بازگو کنیم.

نگاهی به روش‌های موجود کوچک کردن شکم و پهلو

یک نکته مهم وجود دارد، هنوز هیچ راه قطعی و روشنی برای دستیابی به شکم صاف معرفی نشده است، مسائل مختلفی در ایجاد چربی های شکمی موثر هستند به همین دلیل هم راه های مختلفی برای آب کردن چربی های این ناحیه وجود دارد که ممکن است برای برخی با موفقیت همراه باشد و برای برخی دیگر بی تاثیر باشد، اگر شما  عبارت ” چگونه شکم صافی داشته باشم” را در گوگل جستجو کنید بیش از 3.6 میلیون نتیجه برای شما نمایش داده خواهد شد، از روش‌های علمی و مستند تا راه های غیر علمی و بعضا خرافاتی. در هر صورت باید بدانید آنچه در آب کردن شکم و پهلو مهم است توجه به نوع ژنتیک، جنسیت، علت چاقی شکمی و توانایی‌ها و تلاش‌ها برای رسیدن به نتیجه خواهد بود. ما در این مقاله سعی می‌کنیم با معرفی 15 روش برای آب کردن شکم در یک ماه شما را در راه رسیدن به این هدف یاری کنیم.

  1. علت‌های چاقی شکمی را بررسی کنید

یافتن علت چاقی برای آب کردن شکم

یافتن علت چاقی برای آب کردن شکم

مهمتر از جستجو برای یافتن راهی برای رهایی از چربی های شکمی، دانستن علل ایجاد آن است، اگر شما بدانید چرا به این وضعیت دچار شده‌اید راحت‌تر می‌توانید راه رهایی از آن را بیابید. به طور مثال چاقی شکمی در افرادی که دارای مزاج بلغمی و سردی معده هستند بیشتر دیده می‌شود، افرادی که دارای مشکلات گوارشی چون نفخ معده یا یبوست هستند نیز شکم‌های برجسته و بزرگی دارند. برخی افراد به دلیل مصرف مواد قندی و چربی زیاد دچار کبد چرب شده و یکی از علائمی که این بیماری به همراه دارد بزرگی شکم و پهلو است، بنابراین بهترین روش برای داشتن یک شکم صاف در کمتر از یک ماه این است که شما بدانید سرچشمه این مشکل کجاست و در تلاش برای رفع آن باشید.

  1. ورزش‌های شکم را فراموش کنید

اگر فکر می‌کنید با انجام روزانه صدها حرکت شکم و پهلو می‌توانید به شکم و پهلوی صاف دست پیدا کنید باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در واقع این تمرینات برای افرادی طراحی شده‌اند که قصد دارند عضلات شکم و پهلوی خود را قوی‌تر کنند، به عبارت ساده‌تر وقتی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنید آخرین مرحله برای رسیدن به یک شکم شش تکه و عضلانی انجام حرکات ورزشی شکم است. اگر یک فرد چاق یا دارای شکم و پهلوی بزرگ روزانه هزار حرکت شکم و پهلو انجام دهد مطمئنا طی یک سال هم نتیجه آن را نخواهد دید پس نباید انتظار داشته باشید که صرفا با انجام این حرکات بتوانید لاغری شکم را تجربه کنید.

بهتر است به جای تمرکز روی این ورزش‌ها، ورزش‌های هوازی که چربی سوزی بیشتری دارند را انجام دهید، به طور مثال پیاده‌روی سریع، دویدن، طناب زدن، حرکات کاردیو، ایروبیک، ایکس بادی، حرکات پلانک و … تاثیرات بیشتری در این زمینه دارند. وقتی چربی‌های شکم خود را به طور کامل سوزاندید می‌توانید برای فرم دادن به شکم و پهلو و تقویت عضلات این بخش از ورزش‌های مخصوص شکم و پهلو مثل دراز نشست، حرکات گردشی کمر، دوچرخه  و کرانچ  و … استفاده کنید.

  1. رژیم‌های پر پروتئین را پیش بگیرید

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن شکم صاف استفاده از رژیم پر پروتئین است، تحقیقات علمی نشان می‌دهد که غذاهای سرشار از پروتئین در صورتی که به میزان متعادل مصرف شوند در چربیسوزی شکمی نقش مهمی دارند. پروتئین‌ها شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند، روند گوارشی بهتری دارند و در  عضله سازی و کاهش چربی‌های عضلانی تاثیر دارند، بنابراین بهتر است به جای کربوهیدرات‌های ساده که مهمترین عامل تجمع چربی در بدن هستند از ترکیب پروتئین و سبزیجات و غلات استفاده کنید.

  1. برای آب کردن شکم، نمک را فراموش کنید

یکی از عوامل چاقی‌های شکمی تجمع آب در بافت‌های عضلانی است، وقتی شما مصرف نمک را کاهش می‌دهید آب میان بافتی عضلات تخلیه می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود که لاغرتر دیده شوید، می‌توانید از آب لیموی طبیعی یا ترخون به جای نمک برای طعم‌دهی غذاهای خود استفاده کنید.

  1. برای آب کردن شکم، چربی‌ها و کربوهیدرات‌های ساده را محدود کنید

خوردن فست فودها، غذاهای چرب و شیرین یا کربوهیدرات‌هایی چون نان و برنج و سیب زمینی از جمله مهمترین عوامل ایجاد چربی‌های شکمی است اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه مثلا یکماهه به آب کردن شکم بپردازید، باید سبک تغذیه‌ای خود را تغییر دهید، بهتر است به جای سرخ کردن غذاها یا استفاده از غذاهای پر چرب از شیوه‌های دیگری چون کباب کردن، گریل کردن یا آب پز و بخارپز کردن استفاده کنید، باید بدانید که مهمترین عامل چربی‌های شکمی چربی‌های اشباع هستند. اگر شما بتوانید سبک تغذیه ای خود را تغییر دهید در کوتاه مدت شاهد آب شدن بخش زیادی از چربی‌های شکمی خواهید بود به ویژه اگر این رژیم تغذیه‌ای را با حرکات ورزشی چربی سوز و هوازی همراه کنید. به جای استفاده از چربی‌های مضر چون روغن های جامد و پرکالری، از روغن زیتون و کنجد آن هم به میزان مناسب و کنترل شده استفاده کنید.

     6.آب بنوشید و باز هم آب بنوشید

نوشیدن آب و مایعات کافی روند گوارش غذا را در بدن تسریع می‌کند، ضمن این که هیدراته بودن بدن باعث می‌شود که سوخت و ساز آن افزایش پیدا کرده و در نتیجه چربی بیشتری بسوزانید، نوشیدن روزانه 8 لیوان آب برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می‌شود. ضمن این که بهتر است آب را جایگزین نوشابه‌های گازدار، نوشیدنی‌های حاوی کافئین و  آب میوه‌ها کنید. برای این که متابولیسم بدن را افزایش داده و از ایجاد یبوست در رژیم که عامل اصلی تورم در ناحیه شکم است جلوگیری کنید صبح خود را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم آغاز کنید. قبل از شروع غذا نوشیدن یک یا دو لیوان می‌تواند باعث کاهش اشتها شود.

نوشیدن آب و آب کردن شکم

نوشیدن آب و آب کردن شکم

  1. مصرف قندها را محدود کنید

شاید فکر کنید فقط چربی و کربوهیدرات است که باعث چاقی شکم می‌شود، اما باید بدانید که نقش قندهای طبیعی و مصنوعی در ایجاد چربی های شکمی بیشتر است، به عبارت دیگر وقتی شما خوراکی‌های شیرین می‌خورید، گلوکز موجود در خوراکی‌ها به صورت چربی در بدن ذخیره می شود تا در مواقع لزوم با تبدیل مجدد به قند به انرژی مورد نیاز برای سلولها تبدیل شود، پس اگر یک شکم تخت و صاف می‌خواهید بهتر است که با شکر سفید و قند خداحافظی کنید. یک نکته مهم نیز وجود دارد و آن این است که به جای خوردن آب میوه‌های صنعتی یا طبیعی از میوه استفاده کنید، آب میوه های طبیعی هم مقدار قند بالاتری نسبت به خود میوه‌ها دارند.

  1. خواب کاملی داشته باشید

نکته مهمی که اکثر ما از آن غافل می‌شویم این است که خواب زیاد یا کم می‌تواند باعث افزایش چربی‌های شکمی شود، شما روزانه به 5 تا 8 ساعت خواب نیاز دارید، بنابراین بهتر است که خواب کافی داشته باشید، ایده‌آل ترین حالت خواب شبانه این است که زود به رختخواب رفته و صبح زود نیز بیدار شوید.

  1. خوراکی‌های چربی‌سوز را بشناسید

بسیاری از خوراکی‌ها خواص چربی سوزی دارند، شما می‌توانید به جای استفاده از خوراکی‌های ناسالم آنها را جایگزین کنید، به طور مثال مصرف بادام، فندق و گردو، می تواند در چربی سوزی شکمی نقش داشته باشد، همچنین روغن زیتون، کرفس، ادویه‌هایی چون دارچین و فلفل قرمز، زنجبیل و تخم مرغ از جمله خوراکی‌هایی هستند که استفاده از  آنها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به چربی‌سوزی بیشتر کمک بسیاری کند.

  1. کالری شماری کنید

شاید فکر می‌کنید هرچقدر مواد خوراکی سالمتری بخورید لاغرتر می‌شوید، اما این یک اشتباه محض است، شما زمانی موفق به چربی‌سوزی می شوید که میزان کالری دریافتی شما از کالری سوزی شما در طول روز کمتر باشد. بنابراین حتی خوراکی های سالم و چربی سوز را باید در اندازه های متناسب و با مقادیر کنترل شده مصرف کنید، پس سعی کنید همواره کالری مواد غذایی که مصرف می‌کنید را در خاطر داشته باشید.

  1. فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبر خواص بیشماری برای بدن دارد، از پاکسازی سیستم گوارشی، جلوگیری و درمان یبوست تا سیری و جلوگیری از اشتهای کاذب، پس اگر به فکر یک شکم صاف و تخت هستید مصرف فیبر را افزایش دهید، فیبر در میوه‌هایی چون سیب و به و خوراکی‌هایی مثل تخم کتان، سبوس ها و … به میزان لازم وجود دارد.

  1. از سردی معده جلوگیری کنید

در طب سنتی چینی و گیاهی آمده است که مصرف غذاهایی با طبع سرد باعث چاقی شکمی، نفخ و مشکلات گوارشی می شود، پس سعی کنید ابتدا طبع خود را شناسایی کرده و غذاهایی که مصرف می کنید متناسب با طبع شما باشد، معمولا سردی معده باعث می شود که نفخ، مشکلات گوارشی و چاقی شکمی داشته باشید پس با مصرف غذاها و خوراکی‌های گرم و خشک مثل فلفل قرمز، زنجبیل، دارچین و … میتوانید طبع غذاهایی که مصرف می‌کنید را گرمتر کنید. اکثر غذاهای موجود در سفره ایرانی ها را غذاهای طبع سرد تشکیل میدهند و استفاده از مصلح‌ها دراین زمینه می‌تواند چاره کار باشد.

  1. از استرس دوری کنید

شاید باور نکنید اما استرس نیز از جمله مواردی است که مستقیم و غیر مستقیم در چاقی شکمی نقش دارد، ممکن است استرس شما باعث میل به خوردن شیرینی جات که از عوامل اصلی تولید چاقی شکمی هستند شود، ضمن این که در برخی افراد استرس با کاهش سوخت و ساز بدن همراه است و برخی دیگر نیز به اشتهای کاذب یا اشتهای عصبی دچار می‌شوند. بنابراین بهتر است برای این که در یک مدت زمان کوتاه یک‌ماهه شکم صاف و تختی داشته باشید از استرس دور بوده و آرامش داشته باشید، برای این کار می توانید از روش‌های آرامش ذهن مثل مدیتیشن استفاده کنید یا در صورتی که مشکل شما مزمن است بهتر است که تحت نظر یک مشاوره متخصص داروهای ضد افسردگی و استرس مصرف کنید.

  1. نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید

یکی از مهمترین دلایل ابتلا به چاقی‌های شکمی به ویژه در آقایان استفاده از الکل است، برای این که در روند چربی سوزی شکمی موفق باشید بهتر است که مصرف الکل را قطع کنید.

  1. تحرک کافی داشته باشید

بی‌تحرکی نیز از جمله دلایل ابتلا به چاقی های شکمی است، شاید به همین دلیل است که اکثر کارمندان پشت میز نشین به چاقی شکمی مبتلا می‌شوند، بنابراین سعی کنید که در طول روز تحرک کافی داشته باشید، نحوه نشستن و ایستادن خود را اصلاح کنید تا در یک دوره کوتاه متوجه تغییرات خود در ناحیه شکم و پهلو شوید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *