تاریخ امروز:آوریل 26, 2024
نکاتی درمورد رژیم 3500 کالری

رژیم 3500 کالری برای چه کسانی مناسب است؟

4.4/5 - (9 امتیاز)

هرچه تنوع غذایی در زندگی مدرن امروز بیشتر و چشمگیرتر می شود، انواع رژیم های لاغری هم در نقطه مقابل آنها رشد و طرفداران خاص خود را پیدا میکنند. اما جالب اینجاست که شما میتوانید یک رژیم غذایی را نه فقط برای لاغری، که برای تناسب اندام، افزایش حجم عضلانی و افزایش وزن هم انتخاب کنید. رژیم 3500 کالری دقیقا نمونه ای است که هرسه ویژگی را دارد! اما آیا این رژیم غذایی از نظر علمی، مورد تأیید است؟

میخوای هر غذایی که دوست داری، بخوری و بازم لاغر شی؟🤩
همین الان اپلیکیشن مینت رو نصب کن تا بتونی ماهی ۵ کیلوگرم بدون محدودیت غذایی، کم کنی💪

رژیم 3500 کالری چیست؟

رژیم غذایی 3500 کالری یکی از انواع برنامه های غذایی است که مقدار کالری گیری روزانه شما را تا 3500 کالری محدود میکند. بنابراین وقتی پا به قلمرو چنین رژیمی میگذارید یعنی همیشه باید به روشی پیش بروید که نه کمتر بخورید و نه بیشتر.

چه کسانی طرفدار رژیم غذایی 3500 کالری هستند؟

آن دسته از افرادی که این رژیم غذایی را برای تناسب اندامشان انتخاب میکنند، اهداف زیر را برای خود در نظر گرفته اند:

قصد افزایش وزن دارند

رایج ترین دلیل علاقه افراد به رژیم 3500 کالری این است که به افزایش وزن آنها کمک میکند. خوب است بدانید که کالری گیری زیاد در بالا رفتن وزن فرد تأثیر دارد. بنابراین افرادی که دچار کمبود وزن هستند، میتوانند آن را یک روش عملی برای اضافه کردن چند کیلو به وزنشان، درنظر بگیرند.

می خواهند غذای بیشتری بخورند

بعضی دیگر هم این برنامه غذایی را برای افزایش سهم غذای روزانه شان انتخاب میکنند. از طرفی، افرادی هستند که به دلیل اختلال در غذاخوردن تمایلی به پایبندی به انواع رژیم کالری شماری ندارند و البته دراین مورد با متخصص صحبت کرده اند.

فراموش نکنید که اختلال در غذاخوردن مربوط به سلامت فرد می شود و انتخاب او نیست که بتواند به راحتی نادیده بگیرد یا مخفی کند.

افرادی که دچار چنین اختلالی هستند، در گذر زمان از شدت بیماری شان رنج میبرند و زندگی آنها به سمت موقعیت هایی مثل مشکلات قلبی و کلیوی و حتی مرگ کشیده می شود. پس بهترین کار این است که پیش از انتخاب رژیم 3500 کالری یا هرنوع دیگر از رژیم های غذایی خاص، نظر مربی یا کارشناس تغذیه را به تناسب شرایطی که دارید، بدانید.

میخواهند درصد مواد مغذی را بیشتر کنند

هرچه شدت فعالیت بدنی بیشتر باشد، رژیم 3500 کالری بهتر جواب می دهد.

هرچه شدت فعالیت بدنی بیشتر باشد، رژیم 3500 کالری بهتر جواب می دهد.

همانطور که ابتدای مقاله برایتان توضیح دادیم، این رژیم غذایی براساس کالری گیری بسیار بالا تنظیم می شود. بنابراین افرادی که به فکر افزایش حجم مواد مغذی در برنامه غذایی شان هستند، مخصوصا افراد تحت درمان، به سراغ آن می روند. بااینحال بهتر است پیش از آنکه بدون آگاهی اقدام کنید، حتما برای تنظیم برنامه با یک کارشناس باتجربه مشورت کنید.

فعالیت هوازی شدید دارند

اگر به تازگی ورزش های هوازی سنگین انجام می دهید وقت آن رسیده که با رژیم 3500 کالری آشنا شوید! این برنامه کمک میکند تا کالری بدن شما در زمان کالری سوزی با ورزش، حفظ شود. لازم به تأکید نیست که رژیم غذایی 3500 کالری را حتما باید زیر نظر مربی یا کارشناس تغذیه برای دوره های ورزشی سنگین خود، تنظیم کنید.

آیا رژیم 3500 کالری باعث افزایش وزن می شود؟

همه ما افرادی را اطراف خود میشناسیم که قصد افزایش وزن دارند و به همین دلیل، جست و جوها برای گرفتن جواب مناسب همچنان ادامه دارد. واقعیت این است که عده ای، مثل کاهش وزن، باید برای چند گرم بالاتر رفتن عدد وزنشان، حسابی تلاش کنند.

رعایت هرروز رژیم غذایی 3500 کالری به شما برای افزایش وزن کمک میکند فقط به این شرط که کالری مازاد را نگه دارید. پس فراموش نکنید که برای افزایش وزنتان با چنین رژیمی، لازم است بیش از کالری سوزی، کالری گیری داشته باشید. این یعنی، کالری سوزی کمتر از 3500 کالری.

هوشمندانه نیست که این نوع از رژیم های غذایی را بدون نظارت و راهنمایی مربی یا کارشناس تغذیه دنبال کنید. فراموش نکنید که رژیم 3500 کالری ممکن است برای آن دسته از افرادی تجویز شود که دچار کمبود وزن هستند. بنابراین پیش از انتخاب، لازم است کمبود وزن فرد تأیید شود.

موارد زیادی گزارش می شود که دلیل کمبود وزن فرد، عادت های غذایی ناسالم یا بیماری است. خوب است بدانید که کمبود وزن خطر ابتلا به بیماری های زیر را افزایش می دهد:

  • پوکی استخوان
  • ضعف سیستم ایمنی
  • ناباروری
  • سوء تغذیه
  • بروز بیماری یا مشکل در زمان جراحی

آیا مصرف 3500 کالری در روز خیلی زیاد است؟

این رژیم غذایی یعنی 450 گرم چربی؛ پس اگر بخواهید از این زاویه به موضوع نگاه کنید، بله، این میزان کالری گیری در روز بسیار بالاست. البته چنین رژیمی به معنای تصمیم خودسرانه فرد برای افزایش کالری روزانه اش نیست.

بنابر ارزیابی کارشناسان، کالری گیری روزانه شما به چندین عامل بستگی دارد؛ وزن، قد، فعالیت بدنی، جنسیت، ترکیب بدنی و سلامت عمومی.

یک مرد با قد و وزن متوسط، معمولا باید دستکم 2700 کالری در روز مصرف کند. این میزان برای یک زن با قد و وزن متوسط کمتر است و به 2200 کالری در روز نیاز دارد. با مقایسه سه عدد 3500، 2700 و 2200 کالری گیری متوجه می شوید که رژیم 3500 کالری واقعا بالاست. پس نتیجه اینکه این رژیم حتی برای افرادی به فعالیت بدنی شدید، زیاد است.

سخن پایانی

همه انواع رژیم های لاغری و چاقی به صورتی تنظیم می شوند که فرد، درهردو حالت، به تناسب اندام برسد. بنابراین رعایت اصول غذایی مثل مقدار کالری گیری روزانه، مصرف مواد مغذی و فعالیت بدنی در میزان تأثیرگذاری رژیم غذایی مورد نظر اهمیت دارد.

رژیم 3500 کالری یکی از انواع رژیم های غذایی است که شما را با حجم بسیار زیادی کالری دریافتی در روز روبه رو میکند. بنابراین اگر تحرک بدنی لازم را ندارید و یا ورزش های سبک انجام می دهید یا دچار بیماری هستید این رژیم غذایی برای شما مناسب نیست و ممکن است در بلند مدت باعث بروز مشکلات جدی برای سلامتی شما شود.

منبع: betterme

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *