تاریخ امروز:آوریل 26, 2024
رژیم آب کرفس

5 کیلو لاغری در ماه با رژیم کرفس: آیا کالری منفی کرفس واقعیت دارد؟

5/5 - (1 امتیاز)

حتما تا کنون زیاد شنیده اید که اگر آب کرفس بخوری، لاغر میشوی! کرفس کالری منفی دارد و حتما باید مصرف کنی. استفاده از آب کرفس این روزها به موضوع جنجالی در بین کسانی که قصد کاهش وزن دارند، تبدیل شده است و دستورالعمل آن نیز این است که حداقل باید روزی یک لیوان آب کرفس بخورید و گفته شده است که نه تنها لاغر می شوید بلکه راه حل خوبی برای درمان جوش و حتی بهبود رشد مو نیز است. اما آیا این رژیم کرفس واقعیت دارد؟ چقدر می توانید به کمک رژیم کرفس کاهش وزن داشته باشید؟ در این مقاله در رابطه با این رژیم لاغری بیشتر صحبت می کنیم.

ارزش غذایی آب کرفس

یک ساقه متوسط کرفس که حدود 20 سانتی متر است چیزی حدود 6.4 کالری دارد. بیشترین مقدار کرفس را آب تشکیل داده که چیزی حدود 38.2 گرم است و سایر ارزش غذایی آن عبارت است از:

  • پروتئین – 0.276 گرم
  • چربی – 0.068 گرم
  • کربوهیدرات – 1.19 گرم
  • فیبر – 0.64 گرم

در مقابل آن یک فنجان آب کرفس حدود +42.5 کالری دارد. پس خبری از کالری منفی آب کرفس نیست. درست است که آب کرفس متابولیسم بدن را بالا می برد ولی این نکته هیچ ربطی به کالری آن ندارد. تنها باعث می شود که سوخت و ساز بدن بالا رفته و درنتیجه زودتر وارد فرایند چربی سوزی شوید.

سایر موارد ارزش غذایی کرفس عبارت است از:

  • آب – 222 گرم
  • کالری – 42.5 گرم
  • پروتئین – 1.96 گرم
  • چربی – 0.378 گرم
  • کربوهیدرات – 9.44 گرم
  • فیبر – 3.78 گرم

دارای مقادیر کمی‌ فسفر‌، منیزیم‌، پتاسیم‌، سلنیوم و ویتامین B9 و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

رژیم آب کرفس چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

وقتی صحبت از مزایای سلامتی رژیم آب کرفس می‌شود‌، صحبت از آپیژنین و لوتئولین‌، دو آنتی اکسیدان موجود در کرفس‌، می‌شود. این مواد غذایی موجود در آب کرفس به درمان آسم و رینیت نیز کمک می کند.

فواید رژیم آب کرفس

فواید رژیم آب کرفس

  • آب کرفس ممکن است به کاهش التهاب و آرتروز کمک کند.
  • رژیم کرفس ممکن است در کاهش رشد سلول‌های سرطانی موثر باشد.
  • کرفس در کاهش سطح کلسترول موثر است.
  • کرفس ایمنی را افزایش می‌دهد.

حتما تاکنون شنیده اید برای افزایش قدرت و سیستم ایمنی بدن باید ویتامین سی زیادی بخورید. چرا که ویتامین سی از طریق تشکیل کلاژن، به تقویت سیستم ایمنی بدن، جذب بیشتر آهن، حفظ غضروف های بدن و همچنین بهبود زخم ها و سلامت عمومی استخوان ها و دندان ها کمک کی کند. رژیم آب کرفس نیز سرشار از ویتامین سی بوده و در این فرایند بسیار مفید عمل می کند.

  • کرفس سلامت استخوان و لخته شدن خون را افزایش می‌دهد.
سلامت استخوان و آب کرفس

سلامت استخوان و آب کرفس

در بالا در رابطه ویتامین C صحبت کردیم. اما ویتامین K چطور؟ چه نقشی در بهبود سلامت بدن دارد؟ ویتامین کا نیز در تنظیم سطح کلسیم خون و در نتیجه انعقاد خون و سلامت استخوان ها بسیار مفید است، تراکم استخوان را بهبود می بخشد و خطر شکستگی استخوان را کاهش می دهد. همچنین در تقویت حافظه کوتاه مدت و کاهش فشار خون و خطر سکته مغزی نیز مفید است. از آن جایی که کرفس سرشار از ویتامین K است، رژیم کرفس یکی از بهترین انتخاب ها برای تقویت سلامت عمومی بدن به شمار می رود.

سایر مزایای رژیم آب کرفس

رژیم آب کرفس بسیار آبرسان است.

حتی بدون آبگیری‌، بیشتر وزن ساقه کرفس ناشی از آب است. هنگامی‌که به آب میوه تبدیل می‌شود‌، برخی ممکن است آب به آن اضافه کنند‌، بنابراین آب افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که اکثر مردم به اندازه کافی آب نمی‌نوشند‌، رژیم آب کرفس می‌تواند برای آنها مفید باشد زیرا به آنها کمک می‌کند هر روز آب بیشتری بنوشند.

75% بدم ما آب است، که در افراد مسن این مقدار به 55% می‌رسد‌، واضح است که آب برای زندگی ضروری است. نوشیدن آن نیز مهم است زیرا عملکرد جسمی ‌و ادراکی (ذهنی) را بهبود می‌بخشد‌، به کنترل فشار خون‌، دمای بدن‌، جذب مواد مغذی‌، دفع مواد زائد و سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند.

آب کرفس قند کمی ‌دارد.

بجز حالتی که شیرین کننده‌ای به نوشیدنی اضافه کرده باشید‌، آب کرفس دارای قند بسیار کمی ‌است. نوشیدنی‌هایی با قندهای اضافی مثل نوشابه‌ها و سایر نوشیدنی‌ها مانند نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی زا و قهوه‌ها و چای‌های شیرین هستند‌ و کالری زیادی دارند. افزایش مصرف قند شما را در معرض چاقی قرار می‌دهد‌، اما همچنین با افزایش خطر ابتلا به دیابت‌، سندرم متابولیک و بیماری‌های قلبی عروقی همراه است.

چگونه می‌توان بهترین آب کرفس را برای کاهش وزن تهیه کرد؟

  • مواد لازم

1 سیب سبز‌، 1 ساقه کرفس متوسط ​​(به طول 20 سانت)‌، آب نصف لیمو‌، 1 قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده و 1 خیار

  • روش آماده‌سازی

(برای این قسمت به آبمیوه‌گیری نیاز دارید)

ساقه‌های کرفس را جدا کرده و بشویید‌، سپس آب اضافی را تکان دهید.

برگها را از بالای ساقه‌ها جدا کرده و ساقه را در آبمیوه‌گیری قرار دهید.

پس از یکنواخت شدن کرفس‌، سیب‌، لیمو و زنجبیل را در آبمیوه‌گیری بریزید.

آب میوه را بلافاصله بنوشید‌، یا آن را در یک شیشه ماسه‌ای که هوا به آن نمی‌رسد، نگهداری کنید. می‌تواند تا 1 تا 3 روز در یخچال باقی بماند.

کالری: 153. چربی: 1 گرم‌، پروتئین: 3 گرم‌، کربوهیدرات: 39 گرم

اگر آبمیوه‌گیری ندارید‌، می‌توانید از مخلوط‌کن نیز استفاده کنید. همه مواد را در مخلوط کن بریزید‌، نصف فنجان آب اضافه کنید و همه آنها را مخلوط کنید. یک صافی یا پارچه مشبک را روی فنجان خود قرار دهید‌، مایع را درون صافی بریزید و فشار دهید تا تمام آب آن خارج شود.

برخی می‌گویند که رژیم آب کرفس به دلیل فیبر موجود در کرفس ممکن است به کاهش وزن کمک کند. با این حال‌، باید توجه داشت که فیبر در تفاله کرفس است که اکثرا آب کرفس تفاله‌گیری می‌شود.

شیره‌ای که در پایان آب‌میوه‌گیری (یا فرآیند مخلوط کردن و صاف کردن) به دست می‌آید دارای فیبر بسیار کمی ‌است که ممکن است تأثیر قابل توجهی بر بدن نداشته باشد. فیبر رژیمی ‌به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا غذاهای دارای فیبر زیاد بیشتر از غذاهای کم فیبر سیر‌کننده هستند‌، به این معنی که شما احتمالاً کمتر غذا می‌خورید و مدت بیشتری سیر خواهید بود. خوردن کرفس کامل و خام بهترین راه برای دریافت مزایای فیبر موجود در آن است. برای اطلاعات بیشتر مقاله رژیم فیبر را مطالعه کنید.

رژیم آب کرفس برای پوست: آیا آب‌کرفس به کاهش آکنه کمک می‌کند؟

بسیاری از افراد مدعی شده اند که آب کرفس می‌تواند آکنه را درمان کند. با این حال‌، قبل از خرید کل بار کرفس یک مغازه برای درمان آکنه، باید توجه داشته باشید که هیچ تحقیق علمی‌ برای اثبات این موضوع وجود ندارد.

منبع: betterme

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *