تاریخ امروز:آوریل 28, 2024

کالری تخمه هندوانه در جدول کالری آجیل چقدر است؟ راهنمای مواد مغذی

کالری تخمه هندوانه چقدر است؟ 39Kcal
مقدار: 1 قاشق غذاخوری
کالری: 39 kcal
چربی: 3.3 g
کربوهیدرات: 1 g
پروتئین: 2 g

شاید جزو کسانی هستید که کالری آجیل را زیاد از حد میدانید و حتی نتیجه گرفته اید این تخمه ارزش غذایی چندانی ندارد و بهتر است بعد از خوردن گوشت هندوانه کاری به تخم میوه نداشته باشید و برای رژیم غذایی تان به فکر مغزهای خوراکی جدیتری باشید. خب، حق با شماست چون هنوز با دقت این مقاله را نخوانده اید!

ارزش غذایی تخمه هندوانه میتواند شما را شگفت زده کند و درنهایت تصمیم بهتری برای بشقاب رژیمی تان بگیرید.

کالری تخمه هندوانه چقدر است؟

باید همین ابتدا خدمت شما عرض کنیم که کالری تخمه هندوانه بوداده یا کالری تخمه هندوانه با پوست، فرقی ندارد در هرصورت کم است و ریزمغذی های موجود در آن چندان قابل توجه نیست. بااین اوصاف جزو مغزهای خوراکی خوشمزه و باارزش در خانواده آجیل است که پس از بوداده شدن، بهترین خوردنی جایگزین junk food یا همان هله هوله خودمان می شود.

حدود 28گرم تخمه هندوانه حاوی تقریبا 158 کالری است که چندان هم کمتر از 28 گرم چیپس سیب زمینی با 160 کالری نیست.

یک کف دست پر تخمه هندوانه حدود 4 گرم وزن و حدود 23 کالری دارد که بسیار کمتر از یک بسته چیپس سیب زمینی می شود. بنابراین با خیال آسوده آن را در رژیم کم کالری خودتان بگنجانید.

منیزیوم در تخمه هندوانه

یکی دیگر از ریزمغذی های یافت شده در این مغز خوراکی منیزیوم است که در هر 4 گرم آن، 21 گرم منیزیوم وجود دارد؛ به عبارتی 5% نیاز مصرفی روزانه.

کالری تخمه هندوانه چقدر است؟

کالری این مغزخوراکی اندک است و جای خوبی در رژیم کم کالری خواهد داشت.

انستیتو ملی سلامت NIH آمریکا اعلام کرده که بهتر است هر بزرگسال 420 گرم از این ماده معدنی را روزانه دریافت کند. درنظر داشته باشید که منیزیوم برای بسیاری از عملکردهای مربوط به سوخت و ساز بدن ضروری است. همچنین روی این خوراکی برای حفظ قدرت عصبی اعصاب و ماهیچه ها و سیستم ایمنی، قلب و سلامت استخوان باید حساب ویژه باز کنید.

میزان آهن موجود در تخمه هندوانه

29/0 میلی گرم آهن در یک مشت تخمه هندوانه وجود دارد که حدود 6/1% نیاز مصرفی روزانه است. شاید چندان به چشم نیاید ولی انستیتو ملی سلامت توصیه کرده است که فرد بزرگسال 18 میلی گرم از آن را در روز دریافت کند.

آهن نقش بسیار مهمی در ساخت هموگلوبین خون دارد- هموگلوبین حامل اکسیژن در بدن است. همچنین کمک میکند تا بدنتان کالری تخمه هندوانه را به انرژی تبدیل کند. جالب است بدانید که تخم این میوه حاوی فیتات است که باعث کاهش جذب آهن و کم شدن ارزش مواد مغذی می شود.

چربی های خوب

اگر رژیم لاغری دلخواهتان را با هدف کاهش سطح کلسترول بد خون و محافظت از بدن دربرابر حملات قلبی انتخاب میکنید باید عرض کنیم که تخمه هندوانه منبع خوبی از هردونوع اسید چربی چنداشباعی و تک اشباعی است که یک مشت از آن به ترتیب 3/0 و 1/1 چربی مفید دارد.

زینک موجود در تخمه هندوانه

همچنین نباید از زینک تخمه هنداونه در کنار کالری تخمه هندوانه که اندک است غافل شوید. 26% از نیاز مصرفی روزانه شما در 28 گرم از این مغزخوراکی وجود دارد که در 4 گرم از آن، 4% نیاز مصرفی روزانه به زینک تأمین میشود.

فراموش نکنید که زینک یک ریزمغذی مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و همچنین:

  • ● لازم برای سیستم های گوارش و اعصاب
  • ● تقسیم و تولید دوباره سلول های بدن
  • ● تقویت حس چشایی و بویایی

چطور کالری تخمه هندوانه را مصرف کنم؟

کار سختی نیست! کافی است تخمه هندوانه خام را در فر با 325 درجه قرار دهید تا روی کاغذ مخصوص پخت نان، برشته شوند. برای بودادن آن به 15 دقیقه وقت نیاز دارید. همچنین میتوانید با افزودن مقداری روغن زیتون و نمک یا کمی دارچین و شکر، کالری تخمه هندوانه را نادیده بگیرید و از مزه و طعم خاص آن در میان وعده های رژیم تان لذت ببرید.

پایان بخش

همانطور که ابتدای مقاله توضیح دادیم ارزش خوراکی تخمه هندوانه در کنار کم بودن کالری تخمه هندوانه آن را به یکی از گزینه های مناسب برای رژیم غذایی تبدیل کرده است. البته ریزمغذی های موجود در آن اگرچه اندک است ولی به عنوان یک خوراکی ترد و بامزه جایگزین مناسبی برای چیپس سیب زمینی است.

منبع:  healthline