تاریخ امروز:آوریل 26, 2024

کالری سبزی خوردن چقدر است؟ + آشنایی با سایر فواید آن

کالری سبزی خوردن چقدر است؟ 36Kcal
مقدار: 100 گرم
کالری: 36 kcal
چربی: 0.7 g
کربوهیدرات: 6.59 g
پروتئین: 2.23 g

سبزی خوردن از جمله پرطرفدارترین مخلفات سفره ایرانی به حساب می آید که همیشه و بدون هیچ تاریخ انقضایی جایگاه خودش را در کنار انواع غذاها و رژیم های غذایی حفظ کرده است. اگر به کالری سبزی و میوه ها علاقه مند هستید باید خدمت شما عرض کنیم که کالری سبزی خوردن مجموعه ای از چندین نوع سبزی خوردن است که هرکدام به اندازه مشخصی کالری را در خود گنجانده اند.

درصورتیکه از طرفداران رژیم های گیاهخواری باشید، میتوانید از سبزی خوردن به عنوان عضو ثابت رژیم لاغری خودتان لذت ببرید و همیشه مقداری سبزی خوردن را کنار وعده اصلی خودتان بگنجانید. البته تنوع سبزی خوردن کمک میکند تا حق انتخاب بیشتری برای حذف یا اضافه سبزی های مورد علاقه تان داشته باشید.

درهرصورت اگر علاقه مند هستید در کنار مطالعه جدول ابتدای مقاله که به میزان کالری سبزی خوردن اشاره میکند، میتوانید از اندازه پروتئین، چربی و کربوهیدرات آن هم باخبر شوید.

کالری سبزی خوردن و سایر فواید آن

کالری سبزی خوردن چقدر است؟

سبزی خوردن یکی از بخش های جدایی ناپذیر هر سفره ایرانی است.

اگر بخواهیم جزئی تر در مورد سبزی خوردن بنویسیم باید عرض کنیم که میزان آب و کربوهیدرات سبزی خوردن زیاد است. بنابراین به عنوان منبع اصلی تأمین کربوهیدرات و آب، میتوانید به راحتی روی آن حساب کنید.

به طور کلی کالری انواع سبزی ها بسیار ناچیز است و همچنین سدیم، پتاسیم، فسفر و منیزیم کمی را در خود ذخیره دارند. البته ناگفته نماند که سبزیجات دارای نشاسته، اینطور نیستند و میزان مواد معدنی آنها نسبت به سبزیجات غیر نشاسته ای بالاتر است.

فراموش نکنید که سبزی خوردن را اگر به صورت جداگانه بخواهیم در رژیم غذایی بررسی کنیم، میزان مواد معدنی موجود در هر سبزی و با هرمقدار متفاوتی، از پیازچه بگیر تا تره و تربچه و ریحان، میزان مواد معدنی موجود در آنها متفاوت است. برای مثال ویتامین های گروه B در سبزی خوردن کم است.

ناگفته نماند که اگر در رژیم لاغری خود به هردلیلی دچار یبوست شدید میتوانید روی سبزی خوردن به دلیل بالا بودن میزان فیبر در آن حساب کنید. فیبر موجود در سبزی خوردن کمک میکند تا سیستم گوارش شما عملکرد بهتری داشته باشد و حرکات غذا در روده ها بهتر باشند.

همچنین، با وجود پایین بودن کالری سبزی خوردن، نباید از تأثیر فیبر آن در کاهش کلسترول خون و همچنین کاهش جذب گلوکز غافل شد.

شاید مایل باشید بخشی از رژیم خام خواری شما هم یک ظرف سبزی خوردن باشد تا در کنار انواع میوه ها و سبزیجات، از مزه و تنوع جذاب سبزی خوردن لذت ببرید و رژیم سبزیجات مناسبی را برای خودتان بسازید.

چگونه کالری سبزی خوردن را دریافت کنم؟

بهترین روش دریافت کالری سبزی خوردن، با وجود ناچیز بودن میزان کالری، مصرف تازه آن است. البته عموما سبزی خوردن را در فریزر نمیگذارند ولی جهت اطلاع باید اضافه کنیم که منجمد کردن سبزی خوردن از قدرت ویتامین های موجود در آن کم میکند. بنابراین تاجاییکه میتوانید در بشقاب رژیمی خود از سبزی خوردن تازه و البته متنوع استفاده کنید.

اگر قصد دارید از سبزی های خشک در رژیم گیاهخواری خود استفاده کنید لازم است بدانید که خشک کردن سبزی، ویتامین C و اسید فولیک موجود در آن را کاملا از بین میبرد.