تاریخ امروز:آوریل 25, 2024
لاغری با بادمجان

راهنمای لاغری با بادمجان: 5 کیلو کاهش وزن در ماه

5/5 - (1 امتیاز)

وقتی صحبت از کاهش وزن می‌شود، اکثر مردم تمایل دارند بین غذاها گزینه‌های مختلفی را امتحان کنند. سرانجام، ممکن است فردی از خود سوال کند که چگونه وعده‌های غذایی خود را رژیمی کند. می توانید هنگام خرید از خواربارفروشی و برای خرید غذاهای مناسب دیگر مانند بادمجان کمی ‌بیشتر وقت بگذارید. این سبزیجات بنفش بسیار نادیده گرفته می‌شوند. اگر به دنبال دستور العمل‌های جدیدی برای بهبود برنامه غذایی خود هستید، برای کاهش وزن بادمجان را فراموش نکنید. در این مقاله در رابطه با لاغری با بادمجان صحبت می کنیم.

بسیاری از غذاها در چند سال گذشته به دلیل داشتن اثرات فوق العاده برای کاهش وزن، سر و صدای زیادی کرده اند. با این حال، متاسفانه بادمجان‌ها مطرح نبوده اند. این امر از آنجا ناشی می‌شود که اکثر مردم هنوز از مزایای مصرف بادمجان برای کاهش وزن و رژیم لاغری اطلاع ندارند. برای تغییر این وضعیت، ما اثر بادمجان را در کاهش وزن ارزیابی خواهیم کرد. در این مقاله ما می‌خواهیم اطلاعات زیادی در مورد تاثیرات بادمجان برای کاهش وزن در اختیار شما قرار دهیم.

آیا بادمجان سبزی است؟

بحث‌های متعددی در مورد این محصول غذایی براق و بنفش شکل اشک وجود دارد. برخی معتقدند بادمجان از دسته سبزیجات است، در حالی که دیگران بر خلاف آن استدلال می‌کنند. برخی می‌گویند بادمجان سبزی‌ای تیره است، درست مانند فلفل یا سیب زمینی. بادمجان اسم‌های مختلفی دارد. این سبزی در اصل از هند آمده است. از آن زمان، بذر این گیاه در چندین کشور از جمله ژاپن، مصر، ایتالیا، ترکیه و چین کاشته شده و رشد کرده است.

مشخصات تغذیه‌ای بادمجان

قبل از اینکه مشخصات تغذیه‌ای بادمجان را بررسی کنیم، مهم است که خاطر نشان کنیم که این سبزی انواع مختلفی دارد. مثلا:

بادمجان کلاسیک: این رایج ترین نوع با پوست بنفش براق است.

ایچیبان: این گونه تمایل بلند، نازک است و رنگ بنفش دارد.

اپیک: این گونه اشکی شکل است و دارای پوست مشکی بنفش (بادمجانی تیره) است.

بلک بل: این یکی گلابی شکل است و پوستی مشکی براق دارد.

اسلیم جیم: نازک است و دارای رنگ بنفش روشن است.

گوست بوستر: این گونه شکلی عجیب و غریب بیضی شکل، بلند و سفید رنگ است.

ایستر اِگ: کوچک و بیضی شکل است. این نوع می‌تواند زرد، نارنجی، سبز یا سفید باشد.

مواد مغذی

مانند هر ماده غذایی دیگری، بادمجان نیز حاوی مواد مغذی مختلفی است.  در زیر اطلاعات تغذیه (100 گرم) از این سبزی آمده است:

  • کالری- 25
  • فیبر – 3 گرم
  • چربی- 0.2 گرم
  • پروتئین – 1 گرم
  • کربوهیدرات- 6 گرم
  • ویتامین K5 میکروگرم
  • فولات- 22 میکروگرم
  • کلسیم- 9 میلی گرم
  • ویتامین A 23 واحد
  • پتاسیم- 229 میلی گرم
  • آهن- 0.23 میلی گرم
  • ویتامین C2 میلی گرم
  • فسفر- 24 میلی گرم
  • منیزیم- 14 میلی گرم

مزایای لاغری با بادمجان

مزایای لاغری با بادمجان

مزایای لاغری با بادمجان

دلایل محکمی ‌وجود دارد که چرا باید بادمجان از نوع اِگ ایستر را برای کاهش وزن مصرف کنید. برخی از این دلایل عبارتند از:

این سبزی کالری کمی دارد!

همه می‌دانیم که کاهش وزن مستلزم این است که کالری کمتری از آنچه بدن می‌سوزاند مصرف کنید. برای دستیابی به این هدف، باید به دنبال غذاهای کم کالری باشید. اگر به دنبال غذاهای کم کالری هستید، بادمجان یک انتخاب عالی است. با مشاهده نمودار تغذیه ای سبزیجات در بالا، متوجه می‌شوید که 100 گرم از این سبزی فقط 25 کالری دارد. این کالری‌ها مقدار قابل توجهی به میزان کالری دریافتی روزانه شما اضافه نمی‌کنند و می‌توانند به شما در حفظ حالت کمبود کالری برای کاهش وزن کمک کنند.

لاغری با بادمجان: دارای محتوای فیبر بالاست!

فیبر بیشتری بخورید. این یکی از رایج ترین توصیه‌هایی است که به همه افرادی که قصد کاهش وزن دارند گفته می‌شود. آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه فیبر این همه در کاهش وزن نقش دارد؟ فیبر سیر کننده است. در این حالت کالری کمتری مصرف خواهید کرد.  هنگام خوردن غذاهای پر فیبر، احتمال خوردن زیاد یا خوردن میان وعده کمتر است. از آنجا که اِگ ایستر حاوی فیبر بالایی است، به شما در کنترل اشتها کمک می‌کند. این باعث می‌شود یک غذای عالی و سالم با فیبر بالا برای کاهش سریع وزن مصرف کنید.  اینها دلایل مهمی ‌است که به شما گوشزد می‌کند که بادمجان را به برنامه غذایی کاهش وزن خود اضافه کنید. بعلاوه، این سبزی بیش از آنکه به کاهش وزن شما کمک کند، می‌تواند مفید باشد. بادمجان این مزایا را نیز خواهد داشت

لاغری با بادمجان و همچنین پیشگیری از سرطان

سرطان در بین جوامع امروزی از خطرناک ترین بیماری‌ها را شامل می‌شود. بر اساس گزارش‌های Medical News Today، میلیون‌ها نفر در آمریکا سابقه سرطان دارند. برای کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان، به شما توصیه می‌شود از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات استفاده کنید. یکی از غذاهایی که می‌توانید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به رژیم غذایی خود اضافه کنید، بادمجان است. پوست بنفش آن حاوی یک آنتی اکسیدان منحصر به فرد است که به عنوان nasunin شناخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که این آنتی اکسیدان ممکن است از غشای سلولی شما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر که ممکن است باعث سرطان شوند محافظت کند. علاوه بر نازونین، متخصصان همچنین می‌گویند که بادمجان حاوی کلروژنیک اسید است که ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. همچنین ضد ویروس و ضد باکتری است. لیست فواید بادمجان برای سلامتی بیشمار است.

کاهش خطر بیماری‌های قلبی

همانطور که قبلاً ذکر شد، بادمجان حاوی کلروژنیک اسید است. این اسید همچنین ممکن است به کاهش سطح کلسترول بد یعنی  LDL شما کمک کند. سطح بالای LDL یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی عروقی است. آنتی اکسیدان ناسونین همچنین ممکن است خطر بیماری قلبی را با کاهش میزان آهن در خون هنگامی‌ که بیش از حد زیاد است، کاهش دهد. آهن زیاد در خون می‌تواند یک عامل خطر برای بیماری‌های قلبی باشد. این امر به ویژه در مورد مردان و زنانی که قاعدگی ندارند صادق است.

بهبود دیابت

بادمجان‌ها منابع عالی مواد شیمیایی گیاهی طبیعی هستند که به عنوان پلی فنول شناخته می‌شوند. این پلی فنول‌ها ممکن است پردازش قند را در بدن شما بهبود بخشیده و در صورت وجود دیابت به مدیریت دیابت کمک کنند.

منبع: betterme

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *