تاریخ امروز:آوریل 26, 2024
شکم صاف و تخت

راهکارهای اساسی برای داشتن شکم صاف و تخت در دو ماه

Rate this post

شاید یک جهش ژنتیکی در دنیای مدرن بتواند ما را قادر به پیداکردن نخود سیاه کند؛ اما دیگر هرگز نمی‌توانیم کسی را پیدا کنیم که خواهان داشت یک شکم صاف و تخت نباشد! دوره” هرچه تپل‌تر بهتر” قاجار و ” یک پره گوشت باید به استخوانش باشد” پهلوی، خیلی وقت است که گذشته است. برای خوب به‌چشم‌آمدن در دنیای مدرن، اول‌ازهمه شما باید یک شکم صاف و تخت داشته باشید.

شما شاید بتوانید با رعایت یک رژیم غذایی سفت‌وسخت قبل از مراسم عروسی خودتان یا بستگانتان، از شر چربی‌های اضافه راحت شوید و خوب به چشم بیایید؛ ولی هیچ‌وقت نمی‌توانید یک شکم صاف و تخت را بدون اجرای یک برنامه غذایی مادام العمر، برای خودتان حفظ کنید.

چاقی یا لاغری، مسئله این است!

وقتی با انسان‌ها برخورد می‌کنید؛ اولین چیزی که آنها از شما می‌بینند؛ ظاهر شماست و بر همین مبنا شما را قضاوت خواهند کرد. شاید کمی ناعادلانه به نظر برسد ولی اولین معنایی که چاقی و چربی اضافه داشتن، به ذهن دیگران می‌رساند؛ این است که فرد مقابلشان یا به‌قدر کافی به‌سلامتی‌اش اهمیت نمی‌دهد و خودش را دوست ندارد؛ یا اینکه اراده کافی برای رسیدن به هدف‌هایش را دارد.

شاید به نظرتان برسد که با کمی چربی اضافه در قسمت شکم، کسی فکر نمی‌کند ما چاق هستیم و این‌طور قضاوتمان نمی‌کنند. حقیقت ماجرا این است که داشتن بازوها یا ران پر چندان هم در تصور مردم از چاق بودن یا نبودن تأثیر ندارد. ملاک اینکه ما به کسی بگوییم چاق، یا نگوییم، وجود یا عدم وجود چربی‌های شکم است. اگر باور نمی‌کنید می‌توانید یک نگاهی به‌عکس‌های کیم کارداشیان بیندازید. حتی خود شما هم ترجیح می‌دهید به کسی که شکمش چربی دارد بگویید چاق تا افراد خانواده کارداشیان.

حالا متوجه می‌شوید که چرا پیداکردن نخودسیاه راحت‌تر از پیداکردن شخصی است که دلش چربی اضافه در قسمت شکم بخواهد! هیچ‌کدام ما دوست نداریم اولین تصوری که از ما در ذهن دیگران شکل می‌گیرد؛ مربوط به بی‌اراده بودن یا بی‌علاقگی ما نسبت به خودمان باشد. بهترین راه برای جلوگیری از این تصور ناعادلانه، این است که یک برنامه اساسی برای خودتان بریزید. پایدارترین راه رسیدن به لاغری و آب کردن شکم، داشتن یک برنامه غذایی سالم و پایدار و ترکیب آن با ورز هاش مناسب است. در این مقاله سعی کرده‌ام برای شما راه‌هایی را که با آن می‌توانید به خواسته‌تان برسید و لاغری شکم را تجربه کنید، توضیح بدهم.

شکم صاف و تخت با اصلاح برنامه غذایی

وقتی می‌خواهیم غذایی را برای خوردن یا پختن انتخاب کنیم؛ اغلب تنها به طعم غذا و قابلیت آن در سیرکردنمان فکر می‌کنیم. خیلی کم پیش میاید که هنگام انتخاب یک غذا ما به سلامت آن فکر کنیم. برای اکثریت غالب ما، سلامتی غذا تنها هنگامی مطرح است که با سوسیس، کالباس و سایر غذاهایی که در خانه طبخ نمی‌شوند؛ روبه‌رو هستیم. تصور ما از غذای خانگی، غذایی است که سلامت آن تضمین شده است. هرگز به ذهن ما خطور نمی‌کند که غذای خانگی که اولین‌بار مادرمان برایمان درستش کرده است؛ به‌سلامت ما ضرری برساند. ربط دادن غذای خانگی به مادر و افرادی که به ما اهمیت می‌دهند، با ما می‌ماند. اما باید این احتمال راهم در نظر بگیریم که اعضای خانواده ما هم مثل خود ما، از آسیب‌هایی که یک غذای خانگی می‌تواند به‌سلامت وارد کند خبر نداشتند.

داشتن شکم صاف و تخت با اصلاح عادت غذایی

داشتن شکم صاف و تخت با اصلاح عادت غذایی

در یونان باستان، یا راه دور نرویم، همین دوره قاجار خودمان، وقتی چاقی یکی از ملاک‌ها و معیارهای زیبایی بود؛ کسی به ذهنش هم خطور نمی‌کرد که چاقی صدر لیست مقصران قتل آدم‌هایی باشد که از فشارخون، چربی خون و دیابت فوت کرده‌اند. در مورد غذاهای خانگی هم یک چنین شرایطی حاکم است. ما نمی‌دانیم یا درواقع به‌احتمال آسیب‌رسان بودن غذاهای خانگی فکر نکرده اسم. در ادامه یک لیست از ضررهایی که موارد غذایی می‌توانند به شما بزنند و راه‌های جلوگیری از آسیب آنها برای شما میاورم.

شکر؛ با کالری فراوان دشمن شکمی صاف و تخت

به گمانم همه ما برسد اینکه شکر، یک عامل خوشمزه سازی بزرگ است توافق داریم. تولد، عروسی و حتی ختم را هم ما بدون شیرینی نمی‌گذرانیم. در هر مراسمی که ما باشیم مراتب مصرف شکر و قند هم هست. قند طبیعی نسبت به شکر مصنوعی، آسیب کمتری به‌سلامتی و تناسب‌اندام ما می‌زند اما آن هم عاری از آسیب نیست. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که شکر چه فرقی با سایر موارد غذایی دارد و چرا به ما آسیب می‌زند؟ باید به شما بگویم شکر و قندی که در تمام کیک‌ها و شیرینی‌های مرسوم ما هست، کالری بسیار زیادی را وارد بدن ما می‌کند.

در واقع خاصیت شکر این است که در مدت‌زمان کم، انرژی بدن ما را خیلی بالا می‌برد و ما احساس سرحالی می‌کنیم و بعد ناگهان تمام این انرژی فروکش می‌کند. اساس کارکردن آب قند، روی افرادی که فشارشان افتاده یا غش‌وضعف کرده‌اند هم همین خاصیت منحصربه‌فرد شکر است. نوشیدنی‌های انرژی‌زایی که ما شب‌های امتحان را بدون آنها نمی‌توانیم بگذرانیم؛ کمابیش بر پایه همین خاصیت شکر ساخته شده‌اند. اما یک‌لحظه صبر داشته باشید؛ آسیبی که شکر به ما می‌زند به همین‌جا ختم نمی‌شود! شکر نه‌تنها با واردکردن ناگهانی حجم بسیار زیادی از انرژی و کالری به بدن ما، باعث چاقی می‌شود که مصرف بیش از حد قند ممکن است مشکلاتی مانند اعتیاد به شکر و ساخت انسولین هم داشته باشد.

ساده شده کلام این است که وقتی شما بیشتر از مقداری که بدن برای تأمین انرژی و ثابت نگه‌داشتن قند خون، به شکر احتیاج دارد؛ به آن قند وارد می‌کنید؛ مغز به اندام‌ها دستور ساخت انسولین می‌دهد. انسولین هنگامی ترشح می‌شود که مغز شما احتمال کمبود قند را مید هد. در واقع مصرف بیشتر از نیاز قند، بدن شما را به یک‌جور اعتیاد به شکر دچار می‌کند. بدن شما بعد از یک دوره پیوسته مصرف شدید و زیاد شیرینیجات، به آن میزان زیاد از شیرینی عادت می‌کند و مصرف بیش از حد شیرینی، تبدیل به میزان نیاز عادی بدن می‌شود. در واقع بدن شما بعد از آن احتیاج به قند بیشتری برای تأمین انرژی شما دارد. دقیقاً مشابه اتفاقی که با دراز و مواد مخدر برای بدن میفتد؛ با این تفاوت که بدن برای جلوگیری از خماری برای شکر، راهکاری در آستینش دارد. ساخت انسولین راهکار بدن ماست برای جلوگیری از غش کردن و افت فشارخون شدید ناشی از عدم مصرف قند زیاد، برای بدنی که به میزان زیاد شکر عادت کرده است. انسولین‌های ساخته شده؛ پرچربی‌های دور کمر و شکم ذخیره می‌شوند و بدن شما در هنگام افت قند و نیاز به برطرف‌کردن عادت جدید غذایی شما، از آن انسولین برای سرپا نگه‌داشتنتان استفاده می‌کند.

برای خلاص شدن از شر چربی‌های اضافه شکمتان و داشتن شکمی تخت و صاف، اول‌ از همه مصرف شکر را کنار بگذارید. تا بتوانید چربی سوزی شکم را شروع کنید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *