تاریخ امروز:آوریل 24, 2024
لاغری با تردمیل

راهنمای لاغری با تردمیل + نوع تمرینات

Rate this post

ورزش روی تردمیل یک راه عالی برای انجام یک تمرین هوازی کامل در خانه یا باشگاه است. هنگام دویدن یا راه رفتن روی تردمیل، تمام بدن خود را به طور همزمان حرکت می دهید و به سرعت و به طور موثر کالری می‌سوزانید به همین خاطر لاغری با تردمیل از رایج‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن و لاغری‌ست.

دلیل اینکه تمرین روی تردمیل در سوزاندن کالری بسیار موثر است این است که پیاده روی و دویدن هر دو فعالیت‌هایی هستند که باعث افزایش توده بدون چربی می‌شوند. این توده بدنی است که انرژی تولید می‌کند و در نتیجه کالری مصرف می‌کند. تعداد کالری سوزانده شده هنگام راه رفتن یا دویدن به عوامل مختلفی مانند سرعت، مسافت، ارتفاع و فرکانس بستگی دارد. با هر جلسه تمرین با تردمیل، یک تمرین هوازی عالی خواهید داشت که به حفظ سلامت قلب شما کمک می‌کند. بدن هر فردی متفاوت است و بنابراین مهم است که پارامترهای تردمیل را مطابق با نیازهای خودتان تنظیم کنید.

زمانی که پیوسته می‌دوید و راه می‌روید، به مرور زمان باید باید میزان دویدن و یا راه رفتن خود را افزایش دهید. زیرا، پس از مدتی دیگر شما به اندازه‌ی قبل کالری نخواهید سوزاند. به همین دلیل، مهم است که هر بار تمرینات خود را با سطح خود تطبیق دهید تا تناسب اندام خود را حفظ کنید و دائماً خود را به چالش بکشید. با پیشرفت جلسات تمرینی با تردمیل، شما باید سریع‌تر، سخت‌تر یا طولانی‌تر بدوید یا راه بروید تا همان تعداد کالری بسوزانید.

برای شروع لاغری با تردمیل به چه چیزی نیاز دارید؟

راهنمای لاغری با تردمیل

راهنمای لاغری با تردمیل

شروع تمرین روی تردمیل آسان است، فقط به سه چیز نیاز دارید: یک تردمیل، یک جفت کفش رانینگ(کفش مخصوص دو) یا کفش پیاده روی و یک بطری آب.

از مزایای لاغری با تردمیل این است که نیازی به نگرانی در مورد آب و هوای نامساعد یا در مورد زمین خوردن و آسیب دیدن در زمین ناهموار نیست. در واقع، ورزش روی تردمیل نسبت به دویدن یا راه رفتن روی یک سطح صاف در فضای باز، استرس کمتری به بدن شما وارد می‌کند.

درست مانند هر تمرین هوازی، قبل از استفاده از تردمیل، انجام تمرینات گرم کردن، برای آماده کردن بدن و جلوگیری از آسیب، لازم است. برای گرم کردن تنها 10-15 دقیقه کشش ملایم یا حتی پیاده روی آهسته روی تردمیل کافی‌ست.

شما می‌توانید  برای لاغری با تردمیل پارامترهایی مانند سرعت و شیب را تغییر دهید و جلسه تمرین خود را شخصی سازی کنید. تردمیل‌ها مجهز به مانیتور دیجیتال هستند و اکثر آنها برنامه‌های تمرینی داخلی نیز دارند. این فناوری همچنین می‌تواند به شما کمک کند مسافت، زمان، سرعت، میزان کالری‌ای که سوزانده‌اید، ضربان قلب و فشار خون خود را همزمان ببینید.

از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هنگام تمرین روی تردمیل، همیشه یک بطری آب را نزدیک خود نگه دارید و در فواصل زمانی معین بنوشید.

30 دقیقه تمرین برای لاغری با تردمیل

ورزش 30 دقیقه‌ای می‌تواند برای لاغری با تردمیل موثر باشد. اما فقط مدت زمانی که روی تردمیل می‌گذرانید مهم نیست، بلکه شدت تمرین شما نیز اهمیت فراوان دارد. می توانید با 30 دقیقه تمرین تناوبی با شدت بالا، همان تعداد کالری را بسوزانید که در یک ساعت تمرین ثابت می‌سوزانید. تمرین منظم و مداوم برای مدت کوتاهی به شما این امکان را می‌دهد که بدون آسیب رساندن به خود، توده بدون چربی ایجاد کنید. برای کسب نتایج بهینه، باید برنامه تمرینی شخصی خود را داشته باشید. برای کاهش وزن وقت بگذارید و جلسات پیاده روی و دویدن را به طور متناوب انجام دهید. البته، هر روز دویدن ایده‌ی خوبی نیست، به خصوص اگر مبتدی هستید؛ زیرا، می تواند باعث آسیب به مفاصل و عضلات شود. راه رفتن روی تردمیل یک تمرین ریکاوری عالی برای کل بدن است.

تمرینات لاغری با تردمیل برای مبتدیها

تمرینات مختلف با تردمیل برای کاهش وزن، به خصوص برای مبتدی‌ها، طراحی شده است. قبل از شروع، بهتر است که برای خود هدف تعیین کنید و ارزیابی کنید که کدام تمرین به شما کمک می‌کند که به هدفتان برسید. تمرینات خود را به آرامی شروع کنید. بهتر است به جای دویدن در هفته اول، پیاده روی کنید. شما همیشه می‌توانید بسته به پاسخ بدن خود به تمرین، تمرینات خود را تشدید کنید و این موضوع به راحتی توسط تردمیل قابل تشخیص است.

یکی دیگر از مزایای تردمیل انجام انواع جلسات تمرینی در هر روز است. به عنوان مثال، می‌توانید پیاده‌روی و دویدن، سرعت بالا و پایین، ارتفاع زیاد یا کم، و تمایلات مختلف خود را به طور متناوب تغییر دهید تا بتوانید تمرینات خود را شخصی سازی کنید.

جمع بندی

لاغری با تردمیل آسان است و یکی از راه‌های موثر برای کاهش وزن علاوه بر رژیم لاغری می‌باشد. برای اینکه ورزش شما بازده بالایی داشته باشد لازم است که برنامه‌ی مخصوص خودتان را داشته باشید. با استفاده از تردمیل و گزینه‌های متفاوتی که می‌توانید امتحان کنید، به راحتی درمی‌یابید که چه سرعت و ارتفاعی برای شما مناسب است. همچنین تردمیل به شما امکان این را می‌دهد که ببینید با چه سرعتی می‌دوید، چه مسافتی را طی کرده‌اید، ضربان قلب شما و میزان کالری‌ای که سوزانده‌اید چقدر است.

منبع: مینت

 

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *